-->

Saturday, August 20, 2011

Sehari bersama nenek - Part 2.

Assalamualaikum and greetings to all.

Setelah sampai rumah, aku dan nenek pakat pulak nk keluar jalan2. Setelah sesi korek mengorek sen mana yang ada, aku memulakan hari bersama nenek. haaa, aku ngan nenek lepak mana? Lepak tepi sungai. ha ha. Macam uda dan dara pulak la kan? Nenek ada cakap, kalau dia keluar dia akan duduk amik angin kt tebing ni. Ada ketika tu nenek senyap je dan jauh je pandangan beliau. Entah ape di fikirkan nya. Yang aku perasan nenek aku semakin tua semakin sensitif.Bila Bila mengenang perihal dahulu kala beliau tu mesti mula sebak.Macam aku jugak la.Cepat sgt nak sebak.Rupanya aku byk ikut nenek, suka makan tongkeng ayam pun aku warisi dari beliau.Ha ha ha.


Lepak sembang dgn nenek seronok wa cakap sama lu org.Keluar segala hikayat zaman purba beliau tu.Orang tua kan, apalah sgt ade dalam kepala diorang melainkn cerita anak2 tak pun pasal cucu cicit. Ye tak?.Sebab tu aku nak pesan kat korang, kalau2 nenek korang dah buat gaya nak bersembang, tolong lah pasang telinga dengar sambil buat muka comel dan beria2..Jangan pulak buat2 tak dengar atau buat-buat TakNak.Walau cerita tu beliau dah ulang ratus kali. nanti tiba masa kita pulak tua kan.


Aku ngn nenek amik angin tengok sungai sarawak.ala waterfront tu je kot. Nenek bercerita itu ini.Malklumlah nenek dlu berkerja d kuching. Dia tahu byk tempat kt kuching.Aku pulak berlagak mcm tak tau la. Aku dan nenek habiskan masa kat ctu je. Tengok org lalu lalang. Seronok wo tengok mcm2 org. Mula2 aku nampak lelaki mcm muka Syuib Sepah RL, tak lama lepas tu, ade pulak Mak Cik mcm muka Jep Sepah RL.Mak Cik beb. Tu nasib xde org macam muka Mamat Sepah RL.Kalau tak mmg aku ingt hari tu hari Sepah sedunia. Cakap pasal mak Cik Jep sepah ni, aku terinagt satu cerita.Nanti la aku story.



Setelah tak sampai dua jam lepak, kami pun blah. satu hari yang seronok bg aku. Love u so much nenek!





0 tukang komen comel comel belake:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wa Cinta lu hokeh!