-->

Tuesday, October 4, 2011

Kehadapan Aainaa Ainun.



Kehadapan Aainaa & Ainun ,

Adikku Ainun yang sedang menduduki PMR.Aku doakan semoga dapat menjawab soalan dengan tenang.Aku tau ko boleh.Ko da belajar habis-habisan kan?Sampaikan makan pun dalam bilik kan..Hampeh.Aku nampak kesungguhan ko.Ah, ko jgn risau okey? Sbb apa aku kata jgn risau, sebab aku tau ko tu menangis, ko tu cpt cuak. Ko dah berusaha lebih dari sepatutnya, tinggal tawakal je.Allah pasti tolong kau punye.

Adikku Aainaa yang bakal SPM.Ko dah ready tak? Aku tau ko mmg dah ready sejak sebelum ko tadika lagi.Ngehngeh.Ko mmg la harapan sejak azali lagi. Tadika2 pun da dpt no 1. Sbb apa tadika2, sbb kau 2 kali tadika.Ha ha. Eleh! Aku yakin dgn korang berdua. Macam aku yakin dgn Izzah & Ainin. Sungguh berjaya diaorg tu kan? 4 flat dlm tgn.Oh Ainan jugak, baru sudah UPSR, yakin dapat 5A . kan kan. 

Aku tahu aku lansung tak boleh jadi contoh korang.Jangan risau , aku tak suruh kauo rang ikut jejak aku. Aku menentang keras kalau sesapa ikut mcm aku. Cukup2 lah aku sorg yg tak berapa nak berjaya.PMR & SPM aku kantoi. Produk tak jadi kata abah. Harap sekolah je hebat, sekolah cemerlang. Tu pun sebab UPSR 5A. Terlebih yakin kot, sbb aku semakin merosot semakin merosot. Semakin sedih mak abah kerana aku.Aku tahu. Tapi korang tak akan buat macam aku buat kan?Yes! Itu pun aku tau. Malas-malas aku belajar ade jugak Degree. Hehe.. Papejelakan.

Seperti korang selalu perli-perli aku yang tak berapa nak berjaya dari korang, aku pun kutuk jugak diri aku. Menyesal? Memang lah menyesal.Masa sekolah dulu kuat main ooo. Prep ptg, tidur. takde nye nak study. Bawak kepala sendiri. Tak macam geng2 aku semua nya belajar rajin. Apetah aku nih? Syaitannirojim byk dlm kepala kut. Tapi aku nak bgtau satu rahsia kerajaan aku, aku sebenarnya tak minat dgn sains. Sepala Kepala dan otak aku kata tak suka. Minat aku lebih kepada art kot.Benda2 yang tak perlu sakit kan otak aku nak mengingat formula itu ini.Mungkin aku sepatutnya sekolah2 khas, yang buat bakul ke, tikar ke? Ha ha. Ade ke? Dulu aku kira aku mcm pemberontak tanpa senapang. Memeberontak dgn menggunakan kemalasan. Malas itu lah kepakaran aku.Kepakaran ok, bkn kebanggaan.Phuiii!

         Korang ikutlah jejak Izzah dan Ainin.Dua-dua pun cemerlang. Lagi-lagi Ainin , bila belajar, satu benda lain pun tak di hirau kan? Berkat tak hirau itu dan ini, Straight A's pulak SPM dia kan? Apa pun selain usaha korang, semua tu berkat doa org sekeliling, Abah, Ummi, guru2, saudara mara,kawan2.Nanti dah berjaya jgn lupa berterima kasih kat org2 yang mendokan korang tu, ok?

Walapaun aku tak membatu korang masa study,malah mengganggu korang seperti hasut hasutan tonton tv (terutama Aainaa), ajak bersembang dan mkn2 ( terutama Ainun), ajak gadoh (terutama Ainan) tapi aku doa kan korang selalu adik adikku. Aku sgt2 gembira bila korang berjaya. Lebih gembira dari korg sendiri. Ha ha ha. Ok, Bye.






0 tukang komen comel comel belake:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wa Cinta lu hokeh!