-->

Monday, November 7, 2011

Akhirnya aku menangis jua..T.T



Setelah 3 hari Bleki tak pulang², aku yakin menatang kesayangan aku tu sudah hilang.Pagi tadi menitik² je air mata setelah menanggung 2 hari dua malam bila terfikir apetah dak tu tengah buat. Dia kena curik ke,sesat ke, mati ke..Alahai kesian nye Bleki.Kalau org curik xpe.Harap Tuan baru tu boleh jaga elok.tapi kalau Tuan dia tak jaga elok² camana? Bleki tu suka berak merata. Aku je yang rajin kutip taik dia. Nanti org marah² herdik² dia camana? Tengok dia kena bebel mak sebab berak merata pun aku da sedih.Bleki!!! nak bleki!!nak! Mase mula² hilang tu aku tak terasa sangat sebab aku yakin dia mesti pulang raya nnt.Sbb bleki suka makan ayam! tapi dah raya kedua ni, tak pulang jugak.Hailaa.Mana Bleki.Dah puas carik kat rumah jiran.Dah pesan kat kawan² adik siapa jumpa aku bagi hadiah.Siap panjat siling aku kan, sebab hari tu aku dengar bunyi natang larik² kat bumbung.tak pasal² aku jatuh dari siling tu tergolek² menghempap tangan kiri aku ni. Sampai la ni tangan aku rsa sakit bila pusing². tu tak kesah la.Yang aku  kesah ni, mana Blekiiiii! waaaa, pulang, pulang pelisss.Oren pun dah tidur je keje dia semenjak xde Bleki.kalau tak, dia la plg kecoh lompat sana sini kejar ekor Bleki yg bulu² tu. Mak haihhh.Mane Bleki ni?!nanti kalau org yg amek Bleki tatau nak jaga bleki Camana?Bleki tak mkn kongsi² dengan kucen lain. dia akan tunggu kucen lain abes makan, baru dia makan kadang² tak menyempat pun nak makan.Sebab tu bila lunch derang aku selalu pisah kan oren dengan Bleki.Oren ni gelojoh. suka rebut².Bleki lak slow & steady.aku slalu bagi Bleki makan dalam rumah, Oren  pulak luar rumah. Tapi Bleki ni sangat baik hati malah pemurah . Kalau dia makan, kalau dengar je Oren mengiau² kat lua pintu rumah bila sudah habis makan, dia akan gonggong lauk dia dan bawak larik ke pintu. Pastu ngiau² mcm nak suruh bukak pintu je.alahai Bleki..Mane pergi nye. Kalau dia merayau² tepi jalan camana? Dia tu takut je bunyi enjin.dgr je byi enjin dia akan menyorok lari.kadang² kalau takut sangat dia berlari ke tempat yang tinggi.Masalahnye, Bleki tak reti turun! Risau aku kalau bleki merayau² kat jalan.Bulu dia akan jadi kotor camana?Ye ye, dia reti jilat bulu.tapi lama! bulu dia panjang².Kulit dia pulak sensitif. aku selalu sapu minyak zaitun kat kulit dia.minyak zaitun sangat bagushaihh.betul cakap.Huhu.
Alahai Bleki, pulanglah oke?Aku tunggu. :(


Bleki aku. T.T

Bestfren,kekasih kdg Ibu susuan.


Oren mase kecik dulu.Sekarang da besar sikit.Kucen sesat masuk rumah, terus jadi kawan aku.

P/s: Masa akumenaipni, oren nyenyak je tidur celah lutut aku.Tempat feberet katenye.




0 tukang komen comel comel belake:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wa Cinta lu hokeh!