-->

Tuesday, July 26, 2011

Sindir-sindir sayang ye..



Sindir-sindir sayang
(Koleksi Artikel myMasjid ..)

Masa bercinta
engkau suka aku pun suka
kemana pergi pun tak apa
yang penting jalan berdua
naik bas pun takpa (
tak pernah lagi naik bas, naik keretapi pernah, tp bkn berdua, berempat!)
jalan tengah panas pun takpa (
jalan tengah panas , kau tak boleh buka mata kan?)
sampai melecet ketiak jadinya (
tak pernah di buat lagi melecet ketiak)
semua suka tiada duka (
yeke? :p)

masa engkau suka
aku pun suka
tapai yg engkau suka aku pun suka (
cendol tapai pak akob mmg sedap!)
walaupun sebenarnya tak berapa suka (
mkn sekali terus suka kot)
petai yg engkau suka,(
ni mmg aku tak suka, walau kau suka)
aku pun telan juga
walaupun nak terjegil biji mata ( betul la tu, kalau aku telan, maunye tak terjegil bijik mata)
kita sama-sama ketawa( kau seorang yg ketawa kot :p)

masa engkau suka
aku pun suka
Tempe yg aku makan jadi kegemaran kau juga (
tongkeng yang aku makan jadi kegemaran kau juga)
walaupun kau tak pernah makan sebelumnya ( betol tak pernah makan tongkeng sebelum ni kan?)

masa engkau suka
aku pun suka
pakai apa pun tak pe
baju merah tudung biru pun tak ape (
hahahaha.memang aku tak pernah buat baju biru tudung merah.hahaha)
tudung aku senget kau kata takpe(
bkn kau kate comel ke?)
gigi kena lipstik aku tak kisah juga (
tak pakai pun lipstick)
aku tetap cantik jelita (
kan?)

masa engkau suka
aku pun suka
aku pakai apapun tak ape,
lupa pakai tali pinggang pun tak ape, ( t
ak pernah tahu kau pakai tali pinggang ke tak)
T shirt koyak kat ketiak pun tak ape, (
pun tak pernah teropong sampai ketiak)
Lupa cukur misai pun tak ape, (
misai yg hidup segan mati tak mahu tu ke?)
Kau kata aku tetap handsome seadanya. (
haruslah aku puji)

baru kahwin,(
belom masuk fasa ni lagi, tp xpe, jwb yg termampu.haha)
kau sangat suka, aku lagilah suka
macam dunia kita yg punya
dua minggu terperap dalam bilik aje
sampai makan pun selalu terlupa (
ok2)

kau sangat suka, aku lagilah suka
tiga empat papan petai sehari aku tak pernah lupa (
aku tak akan makan petai ok)

kau sangat suka, aku lagilah suka
hari-hari tiga empat pinggan tempe kau goreng utk
aku saja (
hari2 tiga empat pinggan goreng tongkeng untuk aku sahaja ok)

bila anak dua (
ni tahun bila entah?)
lain pulak cerita,
kau suka aku tak suka,
aku suka engkau tak suka
sebab petai yg engkau suka
aku sangat tak suka (
dh mmg tak suka petai semenjak azali)
mana taknya, bilik air jadi hancing jadinya (
haaa, sebab tu aku tak suka petai)
mungkin salah aku juga
manjakan engkau sangat dengan petai saja(
nanti kalau makan petai, nak kencing sila tumpang bilik air org sebelah ok)

kau suka aku tak suka,
aku suka engkau tak suka
sebab hari-hari aku nak tempe aje (
nak tongkeng aje,boleh?)
sampai kau jemu menggoreng jadinya (
kau jemu, aku goreng la sendiri.ape ssh?)
mulalah komplen aku anak jawa (
suka tempe org jawa, suka tongkeng org??)
sendawa pun bau tempe aje, (
mcm mana kalau sendawa bau tongkeng?agak2 bau taik ayam x?hahahahha)
tapi salah kau juga
kau tak pandai nak masak yang lainnya.(
kau pandai masak tak?)

sampai sekarang ni aku pun tertanya-tanya
suka ke tak suka?... (
aku suka kau sampai bila-bila)


p/s : lalalalalala.maaf lah kepada penulis sajak-ke-gurindam-aku-tatau.Maaflah aku menyampok.sesaje for fun.Lalalala.






0 tukang komen comel comel belake:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wa Cinta lu hokeh!